Doelstelling

Een goede (digitale) dienstverlening voor onze inwoners, bedrijven en instellingen.

Reguliere bedrijfsvoering

Vragen aannemen en beantwoorden
Inwoners, ondernemers of instellingen bellen, mailen of komen persoonlijk aan de balie. Zij hebben vragen of verzoeken over burgerzaken, sociaal domein en de woonomgeving. Deze vragen en verzoeken worden aangenomen en zoveel mogelijk, direct beantwoord. Vragen en verzoeken waarbij dat niet kan, gaan via het Klanten Contact Centrum (KCC) naar specialistische afdelingen.

Verstrekken van persoonsdocumenten en -diensten
De gemeente geeft persoonsdocumenten zoals paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen, Verklaringen Omtrent Gedrag en andere uittreksels. Ook regelt de gemeente persoonsgebonden diensten zoals huwelijken en naturalisaties.

Actueel houden van de Basisregistratie Personen
De gemeente houdt persoonsgevens bij, zoals geboorte of overlijden en woonplaats.

Coördineren van verkiezingen
De gemeente zorg voor stembureaus zodat kiezers hun stem kunnen uitbrengen bij verkiezingen.

Speerpunten