Om onze dienstverlening te verbeteren voeren we zaakgericht werken in. Dat betekent –waar dit kan- de klantvragen digitaal afhandelen èn transparant zijn over (de status van) die afhandeling richting onze inwoners en ondernemers. Maar ook transparant voor onze collega's intern.
Om de transparantie te realiseren gaan we steeds meer specifieke vakapplicaties aansluiten op ons generieke zaaksysteem en Documentmanagementsysteem. In 2018 staat aansluiting van de Suite voor het Sociaal Domein op de agenda.
Om sturing te geven aan de ambities van onze (digitale) dienstverlening en de consequenties hiervan voor de informatievoorziening is informatiemanagement cruciaal. Naar aanleiding van een onderzoek naar verbetering van informatiemanagement is een implementatieplan opgesteld voor doorvoeren van verbeteringen. Een aantal acties wordt in 2018 uitgevoerd, te weten:

  • Formaliseren van de architectuurkaders en het vernieuwen van het informatiebeleid;
  • Het verbeteren van de samenwerking tussen de informatiespecialisten en stakeholders in de primaire processen van de organisatie;
  • Het professionaliseren van het informatiemanagement, onder andere via het doorvoeren van duidelijkere rol - en taakverdelingen in het vakgebied.

Via onze Toptakenwebsite willen we onze producten en diensten eenvoudig en toegankelijk aanbieden aan onze inwoners en ondernemers. Via monitoren van het gebruik van deze website wordt telkens beoordeeld waar verbeteringen doorgevoerd moeten worden.